Dystrybucja a koszty, czyli dlaczego warto wprowadzać produkty do aptek internetowych

Dystrybucja a koszty, czyli dlaczego warto wprowadzać produkty do aptek internetowych

Warto zwrócić uwagę, że do zbudowania dystrybucji w przypadku nowego produktu, potrzeba nieraz dziesiątek, a nawet setek tysięcy złotych.

Klasyczny model oparty jest na dochodzie farmaceutycznym oraz jego przedstawicielach. Korzystając z obu opcji koszty są znaczne i wysokie. Jednak w przypadku dystrybucji realizowanej do aptek internetowych jesteśmy w stanie nieco ograniczyć koszty. Należy zauważyć, że ma to szczególne znaczenie w przypadku produktów niszowych, które nie dysponują odpowiednimi budżetami, by taką dystrybucję zbudować. Cześć produktów z racji swojego charakteru w ogóle nie będzie miało szansy znaleźć się w hurcie farmaceutycznym.

Gwarancja sprzedaży produktu

Zatem wprowadzenie produktu do hurtu farmaceutycznego nie gwarantuje sprzedaży produktu. Produkt przede wszystkim musi znaleźć się w ofercie aptek, co zwykle motywowane jest szeroką kampanię reklamową, która stanowi również dodatkowe koszty budowania dystrybucji. Zatem biorąc pod uwagę wachlarz inwestycji oraz brak gwarancji sprzedaży, warto wziąć pod uwagę internetową dystrybucję, która z racji mniejszych kosztów pozwala również na dystrybucję produktów na szeroką skalę.

Sukces dystrybucyjny

Dystrybucja zakończona sukcesem, to moment, w którym produkt znajduje się w magazynach aptek internetowych oraz, gdy apteki założą do nich odpowiednie karty produktowe w swoich witrynach. Wprowadzenie produktu do aptek może być realizowane bardzo szybko i trwać zdecydowanie krócej niż zbudowanie dystrybucji tradycyjnych sposób.

2 komentarze do “Dystrybucja a koszty, czyli dlaczego warto wprowadzać produkty do aptek internetowych

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *